Chatten (to chat: kletsen, praten) doe ik regelmatig. Ook via de pc :)
Tijd geleden al via MSN messenger, tegenwoordig via Hyves, Facebook of Gmail.
Het is heel fijn om rechtstreeks contact te hebben met vrienden of familie die ver wonen, zonder hele hoge telefoonrekeningen, en met de mogelijkheid om foto's aan elkaar te kunnen laten zien.
Voor het werk kan het ook heel handig zijn. Via Gmail chat even snel een vraag stellen aan een collega uit een andere vestiging, die ook online is bijvoorbeeld.Voor het publiek lijkt me een stuk moeilijker uitvoerbaar, omdat er dan altijd iemand van de bibliotheek beschikbaar moet zijn om de vraag direct te kunnen beantwoorden. Maar wie weet is er een mogelijkheid.

Het is inderdaad een handige uitvinding. Ik maak er alleen niet of nauwelijks gebruik van. De chat via Google is de enige die ik regelmatig gebruik en dan ook alleen maar omdat ik toch al ingelogd ben via gmail.
BeantwoordenVerwijderenIk vind het een hele makkelijke manier om "even" iets te vragen, zonder iemand echt te storen. Deze kan namelijk reageren op het moment dat het hem/haar uitkomt. Zeker als je met een klant bezig bent is dat in mijn ogen een prettige manier.
BeantwoordenVerwijderenJe twijfel bij het gebruik voor klanten deel ik.
Chatten is idd een geweldige uitvinding!
BeantwoordenVerwijderenHet schijnt ook zakelijk,met name op grote kantoren al veel toegepast te worden,je kan een collega snel ff iets vragen.
Voor bibliotheekklanten is een "echt mens" achter een balie of los in het wild rondlopend,een snellere en mi inziens een beter methode om info te krijgen.
Maar privé is het een ideale uitvinding.