donderdag 10 maart 2011

Ding 6,7 & 8 : Flickr

Vanavond bezig geweest met het online plaatjes bewerken. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de programma's zoals Fotoaanpassen.nl, LunaPic.com. en Picnik.com.
Ik ben gaan experimenteren met één plaatje, heb een heleboel verschillende bewerkingen gedaan en de leukste in de afbeelding hieronder gezet. Leuk om te doen.



Wat betreft Flickr, het delen van foto's hoeft voor mij  niet zo. Die laat ik liever persoonlijk zien, met een toelichting. Of als ik iets leuks gevonden of gemaakt heb, stuur ik deze via de mail naar de betreffende persoon/personen.
Heb nu wel een idee hoe “tags” werken, wat “sets” en “groups” zijn. Flickr is voor heel veel mensen een leuk programma, maar ik ga gewoon weer verder met mijn volgende Ding.

5 opmerkingen:

  1. leuk om zo in één plaatje allerlei mogelijkheden te laten zien van een foto:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een creatieve appel! Ik ben bang dat dit gedeelte niet echt aan mij besteed is, maar ik ga er nog eens naar kijken.
    Foto's openbaar zetten is ook niet echt wat ik veel zal doen. Het is wel makkelijk delen vanuit zo'n programma als Flickr. Ik gebruik zelf al jaren Picasa. Op deze manier kun je de foto's op ware grootte (qua Pixels) versturen. Handig voor de ander als hij deze zou willen laten afdrukken. Bijkomend voordeel is dat je mailbox niet zo vol wordt en je heel veel foto's tegelijk kunt delen. Mijn Picasa is allang vol (ik heb natuurlijk alleen een gratis account). Misschien in Flickr een manier om ze "in de lucht te hangen". Wel een veilig gevoel om ze niet alleen op je computer of een usb-stick te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Judith, ik vond Flickr in ieder geval erg "verslavingsgevoelig". Zou er zomaar uren mee bezig kunnen zijn. In mijn diavoorstelling (uiteraard gemaakt in Flickr) zie je ook twee leuke fotobewerkingen. Eén bewerking in "jigsaw" en de andere in popart. En wat betreft het storen > er is altijd de mogelijkheid van een externe harde schijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Judith probeer hier het nut voor de bibliotheek te belichten. Dat je privé liever geen foto's openbaar maakt, daar kan ik inkomen, maar voor de bibliotheek geldt hier ws. iets anders. Probeer dat gezichtspunt ook mee te nemen in je berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elja, "jigsaw" en "pop-art" vind ik ook erg leuke toepassingen. Heb er ook al foto's mee bewerkt, (nog) niet geplaatst, wordt vervolgd :)

    BeantwoordenVerwijderen