Vandaag Google Reader geactiveerd op mijn iGoogle. De eerste RSS feeds toegevoegd, zodat ik snel kan zien of er nog nieuwe blogs geschreven zijn en met één klik ook het laatste nieuws kan bekijken.
Door het maken van mappen blijft je pagina georganiseerd en overzichtelijk. De RSS feeds zijn vrij eenvoudig toe te voegen.
Wat me opvalt is dat je sociale sites als twitter, facebook en hyves niet kan toevoegen aan je abonnementen en dus toch meerdere sites moet bezoeken. Bij het toevoegen van één van deze sites verschijnt de melding: Uw zoekbewerking heeft geen overeenkomstige feeds opgeleverd. Min-puntje!
Nu nog op zoek naar een paar leuke feeds en dan eens kijken of het net zo handig is als Google zelf beweert .....
Jammer hè dat je niet alles in één pagina kan invoeren. Ik gebruik zelf Symbaloo als startpagina. Hier kan ik vanaf mijn startpagina met één klik op alle sites die ik erin gezet heb komen. Ideaal. Verder gebruik ik de browser Google Chrome i.p.v. exporer. Hier blijven alle geopende pagina's bewaard ook als de computer uit geweest is. Ook heel makkelijk in gebruik. Het risico is wel dat het wel eens voorkomt dat hij de gebruikte pagina's niet opnieuw opent, maar gewoon alleen mijn startpagina opent. Dan weet ik soms niet meer wat ik open had staan. De rss feeds in Symbaloo lukken nog niet helemaal. Ik krijg de blogs er nog niet in.
BeantwoordenVerwijderenRSS is niet echt geschikt voor dit soort sites, omdat de berichten zo veelvuldig binnenkomen dat het jou RSS-lezer volledig zal vervuilen.
BeantwoordenVerwijderenIn Netvibes kan je dat soort combinaties maken. En ook in iGoogle kan dat.