Bibliotheek 2.0 een mooie site om wetenswaardigheden over web 2.0 en allerlei ontwikkelingen die interessant zijn voor bibliotheken met elkaar te bespreken. Ben een jaar geleden lid geworden, heb er nog niet veel mee gedaan. Vond het wel leuk om oude bekenden terug te zien, of op te zoeken, maar dat geldt natuurlijk voor alle sociale sites. En het is natuurlijk wel de bedoeling zoveel mogelijk zakelijk te blijven. Daar doen we de cursus uiteindelijk ook voor. Welke Dingen kunnen we gebruiken voor de bieb, en wie gaan deze Dingen onderhouden. Eigenlijk meer een puntje voor Ding 23.
Een interview gelezen met Karolien Selhorst van de bibliotheek Vlissingen. Hierin de volgende visie ... (een visie waar ik het helemaal mee eens ben)
Nu en in de toekomst wordt een bibliotheekgebouw nog meer een ontmoetingsplaats en een centrum waar mensen terecht kunnen voor debat, cultuur en levenslang leren.
Bibliotheken zijn niet langer een opslagplaats van boeken.

Van welke groepen ben jij vriend geworden? En zeker weten dat de bibliotheek niet meer alleen een boeken "opslagplaats" is. Wij kunnen meer, doen veel meer en moeten dit zeker aan de buitenwereld laten weten.
BeantwoordenVerwijderen@Elja Dacht er over om me aan te sluiten bij de groep "Mediawijsheid en de bibliotheek", maar misschien is deze alleen bedoeld voor een officiƫle mediacoach. Zag dat jij lid bent van "Instore Marketing", heeft het leuke informatie opgeleverd?
BeantwoordenVerwijderen@Judith. Natuurlijk kan je wel lid worden van de Mediawijsheid groep. Als je er je voordeel mee denkt te doen of er iets te delen hebt, zou ik het zeker doen.
BeantwoordenVerwijderenen ook jij bent zo goed als klaar met 23dingen! super:) ik moet nog even twee dingen inhalen;)
BeantwoordenVerwijderenben zelf geen groot fan van bibliotheek 2.0, ga het zo nog meer eens een kans geven...
ben het helemaal met je eens dat de bibliotheek geen opslagplaats van boeken meer is, maar veel meer!